Ta vare på ditt hjerte

En tanke.

På innsiden av hjertets skjulte kammer, så er det ofte en bevisst forståelse på en hemmelighet, som er en berørende, og tankevekkende ide. En dag om gangen, og gleden fyller mitt beger med et brennende håp. Sorgen smeltes, og forsvinner før latteren i en trøstende glede skinner fram i hjertet. Det tar ikke lang tid før noen banker på min hjertes dør, for å lytte til visdomsord, som er bedre enn skatt.

 

Du tar vare på deg selv, fordi ditt hjerte er bestandig voktet dag og natt. Kjedelig er det å ikke forstå med en stor innsiktsfull dybde, om hva som er rett og galt. Man lærer, og snubler fordi man tar ikke vare på lærdommen dypt i hjertet.

Jeg har sagt til noen at livet er egentlig altfor kort, og må dessverre ransakes dag og natt, fordi man vet ikke når tid døden kommer og innhenter.

 

Den som elsker sin neste, tar også vare på sin neste med formaning og veiledning. En kjærlighet er ofte vanskelig å finne, dersom man ikke åpner sitt hjerte for den. Det går an å se bra ut på fasaden, men innholdet, som er innsiden er ofte det motsatte. Den som lærer å tilgi, lærer også å elske.

 

Jeg så ut mot havet. Jeg så utover en stor skare av venner og bekjente. Jeg så at noen falt, og ble rammet hardt av en stormvind i en stor uheldig hendelse. Det gikk slett ikke bra. De falt, og pådro seg store og smertelige skader. De falt og mistet sine hus i stormen. De falt og ble dessverre enten drept, eller innesperret i sykehuset og fengsel. 

Men det var noen som stod. Jeg fikk høre at de stod, fordi de lyttet med et åpent hjerte på rettledning og kloke råd. De stod midt i stormen, og huset nektet å falle. De stod midt i stormen sammen med meg uten å bli skadet. De stod, og de står enda i live idag. 

 

Jeg valgte å lytte til visdom fordi jeg var lei av å omfavne noe, som egentlig er jag etter vind, meningsløst og tomhet. 

Jeg tok vare på visdomsord dypt i mitt hjerte. Jeg ble forelsket i visdommen, som også gav meg et godt liv av beskyttelse. Jeg lærte at visdommen er en Guds gave og Guds skapende verktøy, som alltid utformer et mesterverk etter Guds vilje og behag. 

 

Disse ord er sanne. 

Skapende. 

Troverdige ord. 

 

Ta vare på ditt hjerte. 

 

 

 

 

Hei. Jeg er et trivelig og utadvendt menneske, som elsker å dele ut store egenskaper og lidenskapelige interesser. Jeg har i min fortid vært en aktiv blogger i perioden 2016-2018, men har kommet tilbake til bloggplattformen etter mange års fravær. Jeg har startet bloggen min på ny, for å skrive om en ny reise i et nytt kapittel av livet mitt.
Posts created 59

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top