Et svar på tungen (del 2)

En dråpe om gangen. Det er dråper av noe godt, som gir glede. Kjærligheten smaker søtt, som dråper av saft. Det er lett å bekymre seg for mye, fordi regnet stormer ned fra skyene og plasker opp uønsket lyd og forstyrrelser i nedbøret. Det er på tide å glede seg, fordi sorgen er smeltet bort i sollyset. Kjærligheten som svikter og bedrar er ikke en ekte kjærlighet. Gud er ekte og kjærlighet. Tenk deg om før du svarer din neste, og la dine ord være få og gode ord slik at din neste velsigner deg med respekt og vennlighet.

 

Jeg har lært mye om å først og fremst lytte før det blir min tur å tale. Med andre ord: La deg bli inspirert, før du deretter inspirerer videre til en folkemengde.

Hold ditt hus ryddig og ren, slik at ditt sinnelag får finne ro, fred og orden i en kjedelig dag. Det er ikke alle som kan gi deg gode svar i rett tid, men vær sulten etter å lære, og din munn vil til slutt rope ut og skrive inn gode svar i hjertene til mennesker.

 

Det er kjedelig å leve med de uvise, som ikke engang kjenner Gud, og heller ikke forstår klokskap og rettledning. Det er veldig enkelt å gå seg vill, når man velger å følge etter den store villedet flokken/folkeskaren istedenfor å lytte på vises ord fra foreldrene og fra hjertet.

 

Det er noen som banker på døren min, for å slippe seg inn i mitt liv, for å ha fellesskap med meg. Jeg åpner ikke døren, fordi jeg lukter ondskap og formørkelse i Satans nærvær. 

Det er ikke alle som bør bli lærere, for lærere vil få større konsekvenser og straff for deres ulydighet en dag. 

 

Aldri tro at du er alene, fordi det fins en Gud som ser alt du gjør, og en Satan som ønsker å skremme deg i forbannelsen. Det er lett å være stolt og falle, men den ydmyke som er forsiktig får nåde fra både Gud og mennesker. 

 

Jeg tok et valg om å lytte til visdomsord. Jeg var bare lei av å bli kastet hit og dit av tomme ord og forførende makt. Jeg forstod at livet er kort. Jeg forstod at denne verden er en formørket verden i ondskap og underlagt Satans dominerende makt. Jeg innrømmet at mennesker har en skaper i himmelen, som har gitt oss et brennende håp om ekte kjærlighet, glede, rettferdighet og herlighet for evigheten. Jeg forstod at alt handler ikke om en historie fra start til slutt, men om en sannhet, som er skjult for dem som hater Gud. 

 

Jeg tørket vekk tårer fra ansiktet mitt, og fikk et helt nytt syn på livet. 

Jeg var ikke alene i denne opplevelsen. Jeg gikk på en åndelig folkehøgskole, og ble helt forvandlet. 

 

Jeg valgte å ikke holde kjeft for å gi opp, men heller være med å forandre menneskers liv, og deretter oppdage gode forandringer i mitt eget liv. 

Det er så enkelt å velge hat, men å tilgi gir kraft og kjærlighet. 

 

Er det ikke noe annet å gi enn kjærlighet til din neste? 

 

Det er mye jeg kan gi, som er et svar på tungen. 

 

Et svar på tungen (del 2) 

Les del 1 av ” et svar på tungen” i linken: Et svar på tungen

 

Les også mitt forrige innlegg om kjærligheten som oppdro meg: Kjærlighet

 

Ekte Kjærlighet❤️

 

Hei. Jeg er et trivelig og utadvendt menneske, som elsker å dele ut store egenskaper og lidenskapelige interesser. Jeg har i min fortid vært en aktiv blogger i perioden 2016-2018, men har kommet tilbake til bloggplattformen etter mange års fravær. Jeg har startet bloggen min på ny, for å skrive om en ny reise i et nytt kapittel av livet mitt.
Posts created 59

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top