Livet er ikke rettferdig

Det er enkelt å legge merke til et stort bilde, som forfører et hjerte. En fasade lyver ofte om det skjulte innholdet. Det er egentlig en stor felle, som mange tar i bruk for å stjele, ødelegge og myrde. Det er en ondskap, som smaker søtt i gode følelser. Det er ingen som er 100% ekte og sanne. Det er en veldig viktig fakta å legge på hjertet. Det fins en norm og normer i ulike rekker, men vi velger som ofte å bryte normer (regler) fordi regler er levende i lov og orden. Det går ikke an å bryte en regel som ikke eksisterer. Vi bryter regler, fordi regler eksisterer som formelle normer, og uformelle normer.

 

Jeg kjenner forskjellige typer regler, men kjenner også en fristelse for å bryte regler. Det er ikke slik at man kan krangle med hvem som helst, og argumentere seg vekk fra en viktig logikk, som stadfester en del grunnleggende regler.

Vi vet jo hvorfor myndigheter straffer oss, og belønner oss. Vi er ofte redde for å bli blottlagt som ferske og kjipe lovbrytere. Det er ikke en kjekk overraskelse. Det er en stor skuffelse, som mange spyr av.

 

Jeg leser ikke alle mine poster eller brev i postkassen. Jeg åpner opp de mest relevante og viktige brevene, som også inneholder en del viktige regninger. Jeg gjør dette ut av min pliktoppfyllende lydighet.

Det er ikke alle som bryr seg om livet. Det er et viktig valg, som mange misbruker. Jeg hører ofte at noen sier at det er kjekt å gjøre hva du pokker vil, så lenge det føles ut som om du danser på bordet. De gode følelser er ofte onde, og lyver mot sannheten, som er virkeligheten. Jeg skriver ned dette på grunn av kjærlighet. Vær så snill å ikke bli forført av verken deg selv og noen andre. 

 

Denne verden er fylt av kaos i et forførende system. Et politisk og ondt system. Det er noen som er født med rosa klær på kroppen og en skje i munnen. Det er også mange som er født i ørkenen eller i et fattig sted. Det er urettferdig. Livet er ikke rettferdig. Noen lykkes, mens andre får oppleve nederlag etter nederlag. Livet er ikke rettferdig.

 

Det er ikke alle som elsker livet. Mange hater livet og misbruker sine frie viljer, for å følge etter en ondskap som gir dype spor. Jeg hører ofte at noen gråter over det de har mistet i livet. De har blitt svindlet og har mistet gode verdier av livet på grunn av en dårlig håndtering mot lovverket, som også har gitt dem en stor straff fra myndigheter.

 

Det er mange ting som vi lurer på. Det er så mye som skjer i verden og i Norge. Gjerne kommenter inn et par viktige synspunkter.

 

Livet er ikke rettferdig. 

 

Hei. Jeg er et trivelig og utadvendt menneske, som elsker å dele ut store egenskaper og lidenskapelige interesser. Jeg har i min fortid vært en aktiv blogger i perioden 2016-2018, men har kommet tilbake til bloggplattformen etter mange års fravær. Jeg har startet bloggen min på ny, for å skrive om en ny reise i et nytt kapittel av livet mitt.
Posts created 54

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top